Blog: “Zij die gaan sterven, groeten u”

Maandag avond,
“We gaan naar de busbrug” hoor ik de sensei zeggen. Gezucht om mij heen. Zij die gaan sterven groeten u, zegt Rick als grapje. Maar dat is wel het moraal van dit verhaal, het verhaal van een groep dappere mannen welke elke maandag weer proberen om de gruwelijke oefeningen van de sensei proberen te overleven!

De deur van de sportschool werd afgesloten, en hup, looppas richting de busbrug.

Eenmaal op de busbrug aangekomen begon het met een motivatie-speech van de sensei: “dit is geen uurtje om rustig aan te doen, dit uurtje is niet voor slappelingen, doorgaan tot je erbij neervalt, dat is wat jullie doen gaan vanavond!” 

Eerst 10x heen en weer rennen waarbij duwen en trekken is toegestaan! Vechtend, trekkend en duwend baan ik mij een weg door de groep op weg naar de koppositie. Vlak voordat ik bij het einde van de busbrug ben, en ik terug moet naar het begin van deze brug loop ik vooraan. Een hoop geschreeuw hoor ik achter mij, houd hem tegen!

Ik draai me om voor de terugweg, en daar komen ze, alle jongens van de groep op mij af. Ik zet me schrap, maar word toch flink opzij gezet. Want ja, voor wat hoort wat!

Vervolgens kregen we de opdracht om met iemand op je rug naar het eind van de busbrug te lopen! Daar switch je en gaat degene die op jouw rug zat lopen en ga jij op zijn rug. Dit herhaalde je 10 keer.

Vol gas gingen Rick en ik ervoor, want ja, als zoons van de sensei moeten wij natuurlijk wel het voortouw nemen. Na 5 rondes hoor ik zware ademhalingen achter mij, Alex en Jeffrey zijn blijkbaar van plan om het ons moeilijk te maken, want ze zaten vlak achter ons. Maar zo makkelijk laten we ons niet afschepen, tandje erbij en gaan. Maar blijkbaar deden zij dit ook, want ze bleven ons op de hielen. Dit bleef zo tot het einde can de oefening!

Vervolgens moesten we 1 keer heen lopen met iemand op je rug, en terug sprinten en daar weer wisselen. Daarna moesten we 2X lopen en weer sprinten en als laatste 3x.

Terug naar de sportschool en de gewichten neerleggen van 10 kg tot 4 kg. Beginnen bij de 10 kg, 50 keer stoten, de volgende pakken en dit blijven herhalen tot je bij de 4 kg bent. Hierna werd de 10 kg weggelegd en moesten we dit herhalen vanaf de 9 kg.

Vervolgens de biceps aanpakken, beginnen bij de 9 kg, 40 keer hameren en een minuut staan met de armen in een hoek van 90 graden om ze extra te laten verzuren! Daar sta je dan, terwijl Thomas tegen je staat te schreeuwen dat je een slappeling bent. In het heetst van de strijd schreeuw ik terug dat ik hem haat, waarop ik hem hoor antwoorden dat hij ook van mij houdt!
Vanaf de 8 kg werden we gespaard en hoefden we maar 30 herhalingen en een halve minuut staan.

Succes gegarandeerd hoor ik mijn vader nog zeggen. And guess what, het is nu vrijdag en ik heb nog steeds spierpijn in mijn armen.

Ze zeggen dat het goed is voor je, en daarom blijf ik het maar doen denk ik!

USH!

Marc

Facebook Reacties

reacties

Er wordt zowel aandacht besteed aan de techniek als aan conditie en kracht. Ik voel mij fitter dan ooit. Ik kan oprecht zeggen dat het voor mij niet alleen maar een sport is maar een passie!!!
Natascha - Kickboksen